HR-спеціалісти прийшли на заміну кадровикам зразку радянських
часів, але коло їхніх обов’язків - значно ширше. Нинішні кадровики - не тітоньки у
затертих светрах, які виписують лікарняні й складають графіки відпусток. Зараз їм
доводиться формувати кадрову політику підприємства, розробляти корпоративний
стиль, знайомити працівників із діловим етикетом і навіть займатися
влаштуванням корпоративних вечірок і неформальних зустрічей колективу. Із
впевненістю можна говорити, що від HR-менеджера залежить
напрям розвитку компанії, її майбутнє.
До уваги читачів – рекомендації пошукачу роботи щодо зустрічі
з HR-менеджером.
Обов’язкова умова – охайний зовнішній
вигляд. Про це говорять і пишуть чимало, але більшість чомусь вважає, що поки
не взяли на роботу, на співбесіду можна прийти у джинсах. Такий підхід –
неправильний. Діловий стиль одягу, акуратність і пунктуальність пошукача –
найголовніші правила.
Сучасні
HR-менеджери – ключова складова будь-якої
компанії. Запросивши Вас на співбесіду, вони будуть у всьому вас випробовувати.
Навіть просте питання «Як ви до нас дісталися?» теж є випробовуванням на
міцність психіки, вміння орієнтуватися у просторі, зібраність і дружелюбність. Починаючи з того моменту, як ви перетнули межі офісу, варто бути уважним з власною
поведінкою та словами.
Не варто думати, що на співбесіді Ви можете просто переказати своє резюме
і одразу після цього Вас візьмуть на роботу. До затвердження на посаді доведеться пройти
ще мінімум дві співбесіди (з керівником відділу і головним шефом). Крім того, Ваше
резюме вже й так вивчили і воно задовольнило керівництво, якщо Вас вже запрошено
на співбесіду. Пошукачу можуть поставити будь-які питання – від сімейного стану
до хобі.
На питання HR-менеджера потрібно
відповідати швидко і просто. Не варто висловлювати свої думки витіювато,
намагаючись заплутати співрозмовника і відійти від відповіді. Часто HR-менеджери мають психологічну освіту і бачать такі
речі одразу. І зроблять не дуже приємний для Вас висновок – виходити зі
складної ситуації Ви не вмієте. Беріть приклад із політиків – вони рідко
знають, що казати, але завжди відповідають вичерпно.
Якщо Ваша біографія має незручні місця, намагайтесь не говорити про такі
періоди на співбесіді, а найкраще - взагалі не згадувати їх у резюме. Звісно,
мова йде не про судові справи або приховування злочинів. Але, наприклад, якщо
Ви останнім часом часто змінювали роботу, це буде негативною ознакою для
кадровика. Ви не вмієте вживатись у колективі й не виконуєте покладені на Вас
обов’язки – такими будуть висновки HR-менеджера. Тому подумайте над виправданням частої зміни роботи, бо інакше
зеленого світла Вам не побачити.
Говоріть лише про перемоги на кар’єрному шляху, прекрасну освіту і чудові
стосунки з попереднім керівництвом. Все, про що Ви говорите на співбесіді,
повинно бути позитивним і оптимістичним, а будь-які провокаційні питання варто
зустрічати із посмішкою. Ваша поведінка не повинна виказувати хвилювання.
Дивіться співрозмовнику в очі й прямо відповідайте на питання, але не кажіть
нічого зайвого.
Не забувайте про себе! Не соромтеся ставити питання, не намагайтесь
вгодити, все зрозуміти і бути зручним. Питайте про все, що Вас цікавить. Адже
Ви, можливо, будете тут працювати, а
значить, повинні бути в курсі всіх нюансів. Така поведінка покаже Вас як
конкретну і професійну людину, яка знає, чого хоче і вміє йти до своєї мети.
***
Відвідайте сторінку безкоштовного вебінару на тему "Нова робота: від чемного пошукача до ввічливого колеги" на сайті або на Facebook
Вивчайте діловий етикет разом з Uknow! Детальніше>>