вівторок, 1 жовтня 2013 р.

Співбесіда з HR-спеціалістом: рекомендації пошукачу

HR-спеціалісти прийшли на заміну кадровикам зразку радянських часів, але коло їхніх обов’язків - значно ширше. Нинішні кадровики - не тітоньки у затертих светрах, які виписують лікарняні й складають графіки відпусток. Зараз їм доводиться формувати кадрову політику підприємства, розробляти корпоративний стиль, знайомити працівників із діловим етикетом і навіть займатися влаштуванням корпоративних вечірок і неформальних зустрічей колективу. Із впевненістю можна говорити, що від HR-менеджера залежить напрям розвитку компанії, її майбутнє.
До уваги читачів – рекомендації пошукачу роботи щодо зустрічі з HR-менеджером.


Обов’язкова умова – охайний зовнішній вигляд. Про це говорять і пишуть чимало, але більшість чомусь вважає, що поки не взяли на роботу, на співбесіду можна прийти у джинсах. Такий підхід – неправильний. Діловий стиль одягу, акуратність і пунктуальність пошукача – найголовніші правила.

Сучасні HR-менеджери – ключова складова будь-якої компанії. Запросивши Вас на співбесіду, вони будуть у всьому вас випробовувати. Навіть просте питання «Як ви до нас дісталися?» теж є випробовуванням на міцність психіки, вміння орієнтуватися у просторі, зібраність і дружелюбність. Починаючи з того моменту, як ви перетнули межі офісу, варто бути уважним з власною поведінкою та словами.

Не варто думати, що на співбесіді Ви можете просто переказати своє резюме і одразу після цього Вас візьмуть на роботу. До затвердження на посаді доведеться пройти ще мінімум дві співбесіди (з керівником відділу і головним шефом). Крім того, Ваше резюме вже й так вивчили і воно задовольнило керівництво, якщо Вас вже запрошено на співбесіду. Пошукачу можуть поставити будь-які питання – від сімейного стану до хобі.

На питання HR-менеджера потрібно відповідати швидко і просто. Не варто висловлювати свої думки витіювато, намагаючись заплутати співрозмовника і відійти від відповіді. Часто HR-менеджери мають психологічну освіту і бачать такі речі одразу. І зроблять не дуже приємний для Вас висновок – виходити зі складної ситуації Ви не вмієте. Беріть приклад із політиків – вони рідко знають, що казати, але завжди відповідають вичерпно.

Якщо Ваша біографія має незручні місця, намагайтесь не говорити про такі періоди на співбесіді, а найкраще - взагалі не згадувати їх у резюме. Звісно, мова йде не про судові справи або приховування злочинів. Але, наприклад, якщо Ви останнім часом часто змінювали роботу, це буде негативною ознакою для кадровика. Ви не вмієте вживатись у колективі й не виконуєте покладені на Вас обов’язки – такими будуть висновки HR-менеджера. Тому подумайте над виправданням частої зміни роботи, бо інакше зеленого світла Вам не побачити.

Говоріть лише про перемоги на кар’єрному шляху, прекрасну освіту і чудові стосунки з попереднім керівництвом. Все, про що Ви говорите на співбесіді, повинно бути позитивним і оптимістичним, а будь-які провокаційні питання варто зустрічати із посмішкою. Ваша поведінка не повинна виказувати хвилювання. Дивіться співрозмовнику в очі й прямо відповідайте на питання, але не кажіть нічого зайвого.

Не забувайте про себе! Не соромтеся ставити питання, не намагайтесь вгодити, все зрозуміти і бути зручним. Питайте про все, що Вас цікавить. Адже Ви, можливо, будете тут  працювати, а значить, повинні бути в курсі всіх нюансів. Така поведінка покаже Вас як конкретну і професійну людину, яка знає, чого хоче і вміє йти до своєї мети.


***
Відвідайте сторінку безкоштовного вебінару на тему "Нова робота: від чемного пошукача до ввічливого колеги" на сайті або на Facebook

Вивчайте діловий етикет разом з Uknow! Детальніше>>