четвер, 5 вересня 2013 р.

Золоті правила бізнес-етикету від Барбари Печтер

Бізнес-етикет багато в чому відрізняється від етикету повсякденного. Тому для того, аби не потрапляти у незручні ситуації під час бізнес-зустрічей, варто акцентувати увагу на правилах ділового свілкування. Нижче – ключові поради від Барбари Печтер, яка є одним із найбільш авторитетних спеціалістів у галузі бізнес-етикету. 


Завжди називайте своє повне ім’я. На бізнес-зустрічі Ви повинні назвати своє повне ім’я, проте варто звернути увагу, як відрекомендовуються інші. Якщо Ваше ім’я надто довге або його важко вимовити, можна скоротити або змінити його. Також можна написати вимову Вашого імені на візитній картці.

Завжди вставайте, коли представляєтесь. Якщо ви підведетесь, всі звернуть увагу на Вашу присутність і запам’ятають Вас. Якщо немає можливості або часу підвестися, нахиліться вперед.

Дякуйте один-два рази під час розмови. Ви повинні сказати «Дякую» максимум двічі під час розмови. Якщо робити це частіше, співрозмовнику  може здатися, що Вам необхідна підтримка чи допомога.

Направляйте листи-подяки кожному учаснику зустрічі. Рекомендується направляти такі листи протягом 24 годин. Подякувати потрібно кожному окремо.

Не підставляйте стілець комусь із учасників зустрічі. Відчинити двері перед гостем – нормально, але не варто підставляти стілець комусь, незалежно від статі. У діловому середовищі необхідно забути правила взаємин між статями.

Не кладіть ногу на ногу. Так роблять і чоловіки, й жінки, але такий жест може відволікати й виглядати надто сексуально для ділової зустрічі.

Тримайте пальці разом, коли на щось вказуєте. Тримайте долоні відкритими – цей жест показуватиме Вашу відкритість і готовність до співпраці. Не вказуйте одним пальцем, цей жест виглядає агресивним.

Ламайте хліб руками. Не використовуйте ніж, коли їсте хліб на діловій вечері. Розламайте шматок хліба так, щоб його одразу можна було з’їсти.
Не лишайте й не складайте Ваші страви. Ви не офіціант. Нехай обслуговуючий персонал виконує свої обов’язки.

Не просіть пакунок «з собою». На діловій вечері Ви - для бізнесу, а не для їжі. Пакунки із рештками страв підходять для сімейних обідів, але не для бізнес-зустрічей.

Підтримуйте замовлення гостя. Якщо співрозмовник замовив закуски й десерт, вчиніть так само. Гість не повинен почуватися незручно, вживаючи їжу наодинці.

Якщо запрошені дотримуються певних обмежень у харчуванні, розгляньте ресторани й забронюйте столик. Більшість людей намагаються не нав’язувати свої уподобання в їжі. Але замовлення можна зробити, беручи до уваги тип ресторану. Наприклад, Якщо Ваш бос – вегетаріанець, але вирішив зустрітися з Вами у «Steak House», сміливо можна замовити стейк.

Дізнайтесь, як правильно повинні розміщуватися тарілки й прилади. Їжа знаходиться ліворуч від обідньої тарілки. Якщо сервування столу вірне, хліб, салат, інші страви знаходитимуться ліворуч від тарілки. Напої розміщуються праворуч.

Платить той, хто запрошує. Якщо Ви запросили людей на ділову зустріч у ресторані, то повинні оплатити рахунок, незалежно від статі. Як вчинити, коли гість хоче заплатити? Можна сказати, що рахунок оплачує фірма, або вийти з-за столу й оплатити рахунок без присутності гостей. Якщо ж гість наполягає, незважаючи на всі зусилля, нехай платить.


Будьте готові піти. Підготуйте кілька фраз для використання у разі необхідності покинути зустріч. Можна сказати «Приємно було познайомитись», «Побачимось на наступному тижні», «Вдалого дня».



Детальніше про навчальні програми Освітнього проекту Uknow з ділового етикету можна почитати ТУТ.