пʼятниця, 9 серпня 2013 р.

Інтернет-месенджери: 10 правил спілкування

1. Якщо Вам надіслали повідомлення, але отримали Ви його не одразу (були в офлайні або не за комп’ютером), необхідно відповісти на нього протягом доби. Навіть якщо Ваш співрозмовник буде не у мережі, не відкладайте свою відповідь на потім.

2. Якщо співрозмовник бачить Ваш активний статус, відповісти необхідно протягом п’яти наступних хвилин. У випадку, якщо Ви зайняті й не можете спілкуватися, краще встановити статус «Зайнятий/Відійшов» або подібний. Як тільки ви звільнитеся, не забудьте дати відповідь на всі повідомлення, що надійшли.

3. Намагайтеся миттєво відповідати на запит щодо авторизації. Незважаючи на те, що зазвичай так надходить спам, перевіряйте інформацію про користувача. Адже замість непотрібної реклами Вам до ICQ можуть «стукатися» потенційні клієнти.

4. Ваш співрозмовник, як і Ви, може бути зайнятий іншими справами, тому будьте терплячими й дочекайтесь відповіді. Якщо у месенджері Вашого співрозмовника стоїть статус «Недосяжний» або «Зайнятий», а Ви маєте термінову справу, поцікавтеся, чи знаходиться він зараз на робочому місці й чи має змогу відповісти Вам.

5. Намагайтеся писати повідомлення у робочий час, особливо якщо відповідь є важливою для Вас.

6. Не пишіть багато коротких повідомлень. Тим більше, якщо Ви починаєте діалог і хочете пояснити ситуацію. Краще написати велике й змістовне повідомлення, у якому Ви розкриєте деталі. Звичайно, для цього знадобиться більше часу, але таким чином Ваш співрозмовник краще сприйматиме інформацію. Дуже незручно відновлювати розмови, збираючи повідомлення по кілька слів.

7. Не використовуйте у повідомленнях жаргонізми й нецензурну лексику. Також не пишіть довгих зворотів, зрозумілих лише Вам. Пам’ятайте, що співрозмовник не чує Вашої інтонації й не бачить виразу обличчя.

8. Якщо Ви не впевнені у своїй грамотності на 100 %, встановіть програму автоматичної перевірки орфографії. Спілкування із потенційним клієнтом, з керівництвом чи просто зі співробітником – завжди приємніше читати грамотні й правильно написані слова. Згідно зі статистикою, значну кількість людей відштовхує наявність помилок у повідомленнях. Це псує загальне враження як про конкретну людину, так і про компанію, яку вона представляє.

9. Обов’язково перечитуйте своє повідомлення перед тим, як надіслати. Навіть якщо програма перевірки орфографії не вказала на помилки, хибодруки можуть лишитися. Слова можуть отримати інше значення, а Ви витратите зайвий час, пояснюючи співрозмовнику, що мали на увазі.

10. Давайте співрозмовнику час подумати. Навіть якщо у співрозмовника стоїть активний статус, відповідь може прийти не моментально. Більше того, не закидайте співрозмовника іншими питаннями і не перепитуйте кілька разів, будьте толерантними.

Джерело