У ділових ситуаціях вимоги цивільного
та бізнес-етикету можуть знаходитися в певних протиріччях. Для того, аби не допустити плутанини, завжди варто памятати, що діловий етикет покоїться на двох китах - ранжируванні
та економії часу. Відповідно, всі привілеї, якими в цивільному етикеті теоретично
користуються жінки, в
діловому етикеті переносяться на осіб,
вищих за посадою, службовим становищем. Давайте подивимося на ділові
ситуації детальніше.
Хто першим подає руку. У цивільному
етикеті все засновано на тому, що жінка «панує», а чоловік «лицарствує». У бізнесі ж першим руку для рукостискання подає власник вищого посадового статусу або
той, хто зустрічає гостей ( «господар» території ). У діловому етикеті правила рукостискання практично не залежать від
статі. Під час ділових зустрічей забудьте, що в цивільному етикеті завжди першою подає руку жінка або чоловік старшого
віку. Для рукостискання в
ситуаціях ділової взаємодії завжди підводьтеся.
Вітайтеся за руку із замовниками
і клієнтами, навіть якщо Ви
зустрічаєте їх не на роботі. Обійми і
поцілунки - не з бізнес- етикету.
Звичайно , якщо колега займає посаду, рівну
з Вашою, першою руку подає вона, тобто при рівних службових умовах у силу
вступає правило громадянського етикету. Також якщо колега значно старший - пріоритет за ним. Рекомендація подавати руку першим на своїй
території не поширюється на співробітників, чиїм обов'язком є тільки зустріти і
проводити клієнта або гостя .
Правило супроводу. Згідно з нормами цивільного етикету, при супроводі жінку рекомендується пропускати вперед. Діловий етикет диктує нам іншу умову: якщо
Ви зустрічаєте клієнта, то мусите йти попереду.
Гість іде попереду тільки якщо знає Вашу робочу територію. Якщо Ви йдете разом зі своїм начальником, то попереду має знаходитись саме він/вона.
Правило дверей. По-перше, люди, що виходять завжди мають
переваги перед тими, хто входить.
По-друге, в діловому етикеті першим у двері входить той, хто знаходиться до них ближче (економія часу ), або ж Ви можете пропустити вперед начальника (ранжування).
Якщо Ви йдете у складі групи, найвищою мірою культури буде, знаходячись першим біля дверей, пропустити всіх.
Правило ліфта. Ліфт в офісі
розглядається не як приміщення з дверима, а як транспортний засіб. Звідси правило: хто знаходиться ближче і
праворуч від входу, той і
входить першим. Пропускати кого-небудь вперед у порожній ліфт означає наражати
їх на небезпеку. Якщо Ви
заходите в заповнений ліфт, вітайтеся з тими, хто вже всередині.
Намагайтеся стояти обличчям або впівоберта до оточуючих, при цьому їх не прийнято розглядати. Першими
з ліфта виходять ті , хто знаходиться найближче до правої частини дверей.
Діловий автомобіль. У діловому
автомобілі найбільш почесне місце - заднє із правої сторони, звичайно, за умови, що
за кермом - водій. Якщо ж за кермом начальник, найбльш почесне місце – передне, поруч із ним.
Ділова нарада. Найпочесніше місце за
столом у бізнесі - праворуч від керівника. Під час наради сідати необіхдо після того, як керівництво
зайняло свої місця. Якщо Ви
спізнилися, неприйнято
стукати , вітатися і пояснювати причину. Тихо зайдіть, попросіть вибачення і швидко займіть місце.
Поради бізнес-леді. Якщо ділова жінка хоче, щоби її прийняли
рівною в колі чоловіків-керівників, вона мусить пам’ятати певні психологічні аспекти своєї поведінки :
- намагатися при знайомстві використовувати
рукостискання;
- тримати особистий простір;
- використовувати ділові інтонації;
- одягатися по -діловому.
Діловий чай, кава. Наскільки б Ви не були стурбовані рішенням
ділових проблем, пийте чай або каву
в середньому темпі, не кладіть ділові папери на стіл. Не прийнято
акцентувати увагу на огріхах
в рухах або легких нездужаннях. Не варто звертати
увагу, якщо хтось упустив ложку на підлогу або чхнув.
Вивчайте діловий етикет разом з Uknow! Детальніше>>