понеділок, 16 вересня 2013 р.

Основні відмінності цивільного та бізнес-етикету

У ділових ситуаціях вимоги цивільного та бізнес-етикету можуть знаходитися в певних протиріччях. Для того, аби не допустити плутанини, завжди варто памятати, що діловий етикет покоїться на двох китах - ранжируванні та економії часу. Відповідно, всі привілеї, якими в цивільному етикеті теоретично користуються жінки, в діловому етикеті переносяться на осіб, вищих за посадою, службовим становищем. Давайте подивимося на ділові ситуації детальніше.



Хто першим подає руку. У цивільному етикеті все засновано на тому, що жінка «панує», а чоловік «лицарствує». У бізнесі ж першим руку для рукостискання подає власник вищого посадового статусу або той, хто зустрічає гостей ( «господар» території ). У діловому етикеті правила рукостискання практично не залежать від статі. Під час ділових зустрічей забудьте, що в цивільному етикеті завжди першою подає руку жінка або чоловік старшого віку. Для рукостискання в ситуаціях ділової взаємодії завжди підводьтеся. Вітайтеся за руку із замовниками і клієнтами, навіть якщо Ви зустрічаєте їх не на роботі. Обійми і поцілунки - не з бізнес- етикету.

Звичайно , якщо колега займає посаду, рівну з Вашою, першою руку подає вона, тобто при рівних службових умовах у силу вступає правило громадянського етикету. Також якщо колега значно старший - пріоритет за ним. Рекомендація подавати руку першим на своїй території не поширюється на співробітників, чиїм обов'язком є тільки зустріти і проводити клієнта або гостя .

Правило супроводу. Згідно з нормами цивільного етикету, при супроводі жінку рекомендується пропускати вперед. Діловий етикет диктує нам іншу умову: якщо Ви зустрічаєте клієнта, то мусите йти попереду.  Гість іде попереду тільки якщо знає Вашу робочу територію. Якщо Ви йдете разом зі своїм начальником, то попереду має знаходитись саме він/вона.

Правило дверей. По-перше, люди, що виходять завжди мають переваги перед тими, хто входить. По-друге, в діловому етикеті першим у двері входить той, хто знаходиться до них ближче (економія часу ), або ж Ви можете пропустити вперед начальника (ранжування). Якщо Ви йдете у складі групи, найвищою мірою культури буде, знаходячись першим біля дверей, пропустити всіх.

Правило ліфта. Ліфт в офісі розглядається не як приміщення з дверима, а як транспортний засіб. Звідси правило: хто знаходиться ближче і праворуч від входу, той і входить першим. Пропускати кого-небудь вперед у порожній ліфт означає наражати їх на небезпеку. Якщо Ви заходите в заповнений ліфт, вітайтеся з тими, хто вже всередині. Намагайтеся стояти обличчям або впівоберта до оточуючих, при цьому їх не прийнято розглядати. Першими з ліфта виходять ті , хто знаходиться найближче до правої частини дверей.

Діловий автомобіль. У діловому автомобілі найбільш почесне місце - заднє із правої сторони, звичайно, за умови, що за кермом - водій. Якщо ж за кермом начальник, найбльш почесне місце – передне, поруч із ним.

Ділова нарада. Найпочесніше місце за столом у бізнесі - праворуч від керівника. Під час наради сідати необіхдо після того, як керівництво зайняло свої місця. Якщо Ви спізнилися, неприйнято стукати , вітатися і пояснювати причину. Тихо зайдіть, попросіть вибачення і швидко займіть місце.

Поради бізнес-леді. Якщо ділова жінка хоче, щоби її прийняли рівною в колі чоловіків-керівників, вона мусить пам’ятати певні психологічні аспекти своєї поведінки :
- намагатися при знайомстві використовувати рукостискання;
- тримати особистий простір;
- використовувати ділові інтонації;
- одягатися по -діловому.

Діловий чай, кава. Наскільки б Ви не були стурбовані рішенням ділових проблем, пийте чай або каву в середньому темпі, не кладіть ділові папери на стіл. Не прийнято акцентувати увагу на огріхах в рухах або легких нездужаннях. Не варто звертати увагу, якщо хтось упустив ложку на підлогу або чхнув.



Вивчайте діловий етикет разом з Uknow! Детальніше>>